Hur många hållbarhetsrapporter läser du? Och vem läser din? Det är hållbarhetsrapporteringssäsong. En ny lag gör det obligatoriskt för omkring 1600 svenska bolag att rapportera icke-finansiella data, med start från innevarande verksamhetsår. Men det är många fler som nu börjar rapportera. Men varför? Och för vem? Vi ser på hur man lyfter hållbarhetsrapporten från hyllvärmare till hjärtat i en affärsdrivande kommunikation och content för sociala medier.

Tid: Torsdag 27 april 8.00-9.30

8.00-8.25 Frukost serveras vid ståborden utanför Mediaskogen

8.25-8.30 2050 hälsar välkomna

8.30-8.40 Finns det affärsvärde i att hållbarhetsrapportera? Markus Ekelund, VD, 2050

8.40-8.50 Hållbarhetsrapporten som content. Lina Wiles, 2050, Fil Dr, fd miljöchef Tetra Pak

8.50-9.00 Nathalie Lameri, VD, Creative Peoples

9.00-9.10 Kommentar från inbjuden gäst #2 (TBC)

9.10-9.25 Frågestund och diskussion

9.25-9.30 2050 sammanfattar

Plats: Apberget, även kallat Arenan, på Media Evolution City

Arrangör: 2050

Anmälan: senast 24 april till lina.wiles@2050.se